Vem har rätt? Kunden eller marknadschefen?

 

Visserligen är detta en amerikansk undersökning från Forbes Insights, men ändå. Skillnaden mellan hur företaget och läsaren tolkar betydelsen av ett ”Like” är stor. 55% av MC ansåg att det betyder stort engagemang medan 30% av läsarna ansåg att det bara var en knapptryckning. Ännu större är skillnaden när det gäller följare på Twitter – 36% mot 7%. 63% av MC mot 41% av konsumenterna ansåg att en prenumeration av ett nyhetsbrev var en lojalitetsyttring. 49% respektive 15% anser att dela en annons på FB tydde på detsamma.

Vad kan man du lära sig av detta? Ja, att ett stort antal fans inte är det allena saliggörande. Visst är det en digital motorväg till presumtiva kunder som visat intresse för ditt varumärke och/eller produkt. Men dina fans måste uppmuntras och hållas heta. Och då kommer dessa lätt skrämmande siffror som en kalldusch för många marknadschefer. 72% av dem anser att det har en regelbunden kontakt med sina fans. Tyvärr är det bara 9% av dem som upplever detsamma. 35% –  15%  är proportionerna när det handlar om personliga meddelanden eller erbjudanden. Vill du veta mer så kontakta The Frank Family. Vi lovar att personligen hör av oss på direkten.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>