Surfa är skoj. Och ibland lönsamt.

Vi surfar mest för att bli underhållna – det visar Council and Lithium i en undersökning där de frågat 1 300 konsumenter och 120 marknadschefer om betydelsen av sociala media. 65% av konsumenterna anger att de surfar för att hitta…

spel, tävlingar eller erbjudanden. Tyvärr är det bara 7% av de tillfrågade MC som anser att de erbjuder just det till sina lojala följare. Någon slags relevant belöning för att man engagerar sig och vill veta mer om företaget och dess produkter.

Fakta är att numer förväntar sig läsarna att de varumärken som de visat att de gillar också visar sin uppskattning, på det ena eller andra sättet. Om inte, så väljs du bort. Och det gamla talesättet om att en missnöjd kund sprider sin åsikt till 10 kompisar gäller i högsta grad fortfarande. Men nu är det frågan om en helt annan multipel, vilket man ser på antalet ”Like” som vissa inlägg kan dra till sig. Synd att inte fler företag (och marknadschefer) inser det förrän det oftast är för sent. Det är både dumt och mycket mer kostsamt att rätta till ett missnöje i efterhand. Vi på The Frank Family kan hjälpa dig undvika fallgroparna.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>