Snacka om Content Marketing!

Coca-Cola har sagt att upp till 90 % av deras globala marknadsbudget år 2025 ska spenderas på förtjänade digitala kanaler. Och visst märks denna förflyttning redan nu. För över ett år sedan satte CC sitt Happiness-koncept som på ett eller annat sätt förverkligades i lokala event. Dessa dokumenterades noggrant och klipptes ihop till korta ”dokumentärer” som lades ut på YouTube. Det intressanta är inte i första hand antalet visningar de haft, det är blygsamma siffror, utan det riktigt intressanta är vilket genomslag filmerna fått i ”gammel” media, både på i tv-kanaler och tidningar. Naturligtvis är filmerna inte några lågbudget varianter och både mycket kraft och pengar har lagts på själva idéen och utförandet. Det är budgetar som motsvarar normala CC-filmer. Men det har inte kostat CC många kronor i annonsutrymme. Det har publiken och journalisterna själva tagit hand om. Speciellt i lokala media eftersom de alla speglar olika mänskliga situationer och behov runt om i världen. Känslor som vi alla har, oavsett bakgrund, hudfärg, utbildning eller politisk åsikt. Content när det är som bäst – Det berör!

Happiness Phone BoothBringing India & Pakistan Together och den senaste Singapore Kindness Movement är tre sevärda exempel på bra Content Marketing. Vill du ha fler exempel eller snacka innehåll så kontakta oss på The Frank Family.

https://www.youtube.com/watch?v=sj4A6g2GP30

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>