Produkten i centrum där produktupplevelsen är en del av marknadsföringen.

Internet och digitala teknologier dominerar idag vårt sam­hälle och vårt vardagsliv. Allt är uppkopplat, tillgängligt, sker i realtid och är mobilt. I all kommande kommunikation – oavsett mediekanal – krävs därför nya färdigheter, ny kunskap och nya redskap.

 

I denna nya ordning där gränserna mellan reklam, media, teknik och innovation håller på att suddas ut och accelererar i en rasande fart, behövs en ny generation kommunikatörer som kan utveckla företag, vare sig det handlar om traditionella eller nya media. Inget annat än nytänkande marknadskommunikation.

 

[slider crop=”yes” slide1=”http://thefrankfamily.se/wp-content/uploads/2011/10/700×325-bulb-disruption.jpg” slide2=”http://thefrankfamily.se/wp-content/uploads/2010/12/700×325-Skyrocket-Your-Website-Traffic.jpg” slide3=”http://thefrankfamily.se/wp-content/uploads/2011/02/700×325-green-growth.jpg”][/slider]

Vi lever i ett accelerationssamhälle där själva produkten/tjänsten är i centrum och där produktupplevelsen ses som en del av marknadsföringen.

Det gäller att öppna fönstret, vara snabbfotad, alltid vara proaktiv och konstant återuppfinna sig själv. Med andra ord, i ett accelerarande mediasamhälle är det en överlevnadsfråga att vara innovativ. Enkelt uttryckt – det företag vars produkter/tjänster inte förändras i takt med sin omgivning får det svårt att överleva.

Allt är digitalt och alla företag är mediaföretag

Det har de sista åren skett en nästan dramatisk förändring i medielandskapet, vilket självklart ställer mycket högre krav på såväl reklamköpare som säljare. I ett föränderligt medielandskap där allt är digitalt och alla företag är mediaföretag och all media är social måste man förstå och hantera allt från gammelmedia till nya medier. För att höger och vänster hjärnhalva ska synkronisera i detta nya medialandskap bör man – från start – integrera kreativa teknikutvecklare med kreatörer i arbetsprocessen. Kunden får på detta sätt flera “discipliner” i samma paket, men en arbetsgrupp, dvs. en task force, en projektledare och kanske det viktigaste – en strategi. Att det är helheten – kombinationen av våra fyra ben kanaler, content, teknik och innovation – som är styrkan. Man bör behärska såväl tekniken som kommunikationen om man ska få en samlad bild för hur man lägger upp en strategi och tacklar alla mediekanaler. Idag väljer kunder ofta en reklambyrå, en webbyrå, en PR-byrå  och de har därför ofta tre arbetsgrupper, tre projektledare och inte minst tre strategier. Det är just pga. för många kockar som kommunikationen oftast haltar i denna typ av arbetsmodell.

Några byråer har idag integrerat teknik och kommunikation, vilket är positivt och enligt oss i rätt riktning, men vi på The Frank Family har tagit detta ytterligare ett steg och mixar de fyra benen (medie)kanaler, content, teknik och innovation i samma låda.

 

Vi kan teknik och kommunikation

På The Frank Family har vi en bakgrund som nydanande kreativa teknikutvecklare och kreatörer. Vi är ett gäng passionerade reklam- och Interneträvar med lång och bred erfarenhet av såväl traditionell media som digitala medier.

Vi har lärt oss att utveckla och behärska alla mediekanaler och i www:s barndom byggde vi hemsidor och skapade e-postkampanjer redan i mitten på ’90-talet, vi är veteranbloggare inom entreprenörskap och framtidstankar, vi har skapat traditionella effektskapande reklamkampanjer, byggt varumärken och PR-aktiviteter, skapat events i megaformat etc, etc… och vi har jobbat med allt från internationella drakar, Svenska börsbolag till småföretagare. Vi brinner för innovation och entreprenörskap och har arrangerat och modererat flera events för entreprenörer.

Vi strävar hela tiden efter att vara nytänkande och har just därför integrerat och samlat teknik, innovation, kreation och kommunikation under ett och samma tak. Vi har därför en task force, en strategi och vår mission är att upptäcka och skapa nya affärer – som alla bygger på tillväxt och kundupplevelser – oavsett mediekanal. Vi tror därför på att nytänkande och upplevelser gör varumärken oumbärliga. Ett innovativt varumärke överlever och överträffar sig själv.

  • Produkten som upplevelse.
  • Marknadsföring byggt på engagemang.
  • Ständig innovation.

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>