”No business or show business”

artists

There’s no business like show business” är titeln på en sång i musikalen Annie, get your gun. Vi på Frank Family håller med, så pass mycket att vi snarare vill säga: ”every business is in show business”.

Varför? Jo, om du misslyckas med att engagera dina kunder kommer de att ta sina pengar någon annanstans.

Vi lever i en tid av massivt överflöd. Varje dag nås vi av en strid ström av budskap från alla möjliga håll. Människor har därför utvecklat förmågan att stänga av allt som inte vid första millisekundens intryck verkar intressant.

Enda sättet att ta sig genom bruset är att vara intressant och på något plan underhållande. Man måste tänka på sin produkt som en upplevelse.

Dessutom har tekniken gjort det möjligt för även det minsta företag att skapa sin egen mediaplattform, något som Tom Foremski sammanfattade i formeln EC=MC, ”Every Company is a Media Company”.

Man kan för en billig peng snabbt och enkelt skapa en egen TV-kanal på Youtube, en egen radiostation i form av en podcast eller ett eget magasin i form av en blogg för att nämna några exempel. På så sätt bygger man engagemang.

För att undvika att ens publik tröttnar måste man regelbundet återuppfinna sig själv. Man måste vara innovativ.

Så, för att summera:

  • Produkten som upplevelse.
  • Marknadsföring byggt på engagemang.
  • Ständig innovation.

Kan det bli mycket mer show business än så?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>