Den digitala pizzan

Digitalt är tidens mantra, det kan väl ingen ha missat. Men hur passar det in i traditionellt kampanjtänkande? Är digitalt verkligen bara ytterligare en banner eller en kampanjsida med erbjudanden?

CP+B, en av de bästa hybrid-byråerna i världen korsbefruktar traditionell reklam med digitalt, utnyttjade de nya möjligheter när de skapade Tracker för Dominos Pizza i USA. Enkelt förklarat går det ut på att förpacka kunskap som de redan hade, till något kommunicerbart, roligt och praktiskt för kunderna. Tack vare Pizza Tracker kan beställaren se vem som gör pizzan, när den åker in i ugnen och vilket klockslag pizzabudet ringer på hemma. Och dessutom betygsätta sin panpizza. Allt på Dominos hemsida och i realtid.

Och där skulle väl allt kunnat stanna, men CP+B tog det ett steg vidare genom att publikt visa kundernas reaktioner på vad de fick äta. Dessa små kommentarer rullades på stora ljustavlor på Times Square och väckte både uppmärksamhet och munterhet. Att det samtidigt ökade stoltheten hos medarbetarna och gjorde att de kände sig uppskattade (och ansträngde sig ytterligare) blev en bonuseffekt. Vi på The Frank Family tycker det är ett bra exempel på hur den nya tekniken kan användas för att skapa en kundservice som roar och samtidigt ökar lojaliteten.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>