Content Marketing – Buzz eller inte?

Allt fler företag, stora som små, fokuserar idag på Content Marketing. Och inte undra på det när stora jättar som Coca-Cola säger att från och med 2020 kommer merparten av deras marknadspengar att gå till just det. Det nya tekniska mediaklimatet gör det möjligt att skapa både relevanta och intressanta budskap för kunden. Och allt fler inser att det numer är kunden som bestämmer.

 

Idag använder 9 av 10 B2C-företag Facebook för att sprida och förstärka sina budskap och 70% utnyttjar sig av Twitter. Men det finns gott om andra sätt att sprida content på nätet. Här är några andra kanaler att tänka på och som växer allt mer. Så Coca-Cola är inte fel på det!

Bloggar är ett sätt att skapa trovärdighet om man bara har rätt talespersoner och, naturligtvis, ett relevant innehåll.

TV, och då menar vi inte de vanliga kanalerna utan videoklipp, t ex på YouTube men även på den vanliga hemsidan, för att göra budskapet lättillgängligt och helst också underhållande.

Pod-casts av olika slag, helst regelbundet återkommande, är ett utmärkt sätt att hålla varumärket levande och aktuellt.

Mobilappar blir ett allt vanligare sätt för företag att påminna kunderna om sitt varumärke. En mycket effektiv kanal, speciellt om appen i fråga löser ett problem eller gör vardagen lättare för kunden. Tänk livsmedelskedjor och inköpslistor i smartluren.

Men det finns många andra sätt att sprida content. Bara du är relevant i dina budskap! Vi på The Frank Family berättar gärna mer och visar dig exempel på lyckade insatser. Hör bara av dig!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>