Allt om e-handel och Omni-channel

Omni-kanaler kommer att bli vårens buzz-word, tro oss. Det handlar om det som vi på The Frank Family länge predikat om att företagets alla kontaktytor mot en kund måste följa en och samma strategi. En strategi där företagets alla silosar kommunicerar samma basvärderingar och varumärkeslöften. Ett måste nu när all kommunikation och eventuella köp sker helt på mottagarens villkor och i de kanaler som passa dem och tillfället bäst. Ett belysande exempel hittade jag på Strøget häromdagen, !Solid, som både har butiker och en e-butik som kompletterar varandra.
Så läs mer om e- och m-handeln i Sverige 2013 och vilka trender ledande företag anser kommer att dominera i framtiden, dvs lite senare i år. Typ att tänka på hur man kommunicerar i alla kanaler som kunden möter företaget, från mobilen och print ända in i butiksupplevelsen – tänka strategisk i omni-kanaler helt enkelt. Fråga oss på TFF om hur det går till och läs mer om hur vi hjälpte 4Sound att synas och bygga relationer i sociala media och i butiken.

e-barometern helårsrapport 2013

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>